El Port de Castelló ha batut un nou rècord en el tràfic de contenidors en sumar 160.934 TEUsl'any passat respecte al 2011, la qual cosa ha suposat un augment del 22,8 per cent, segons dades del balanç general de tràfics de 2012. Aquest augment percentual es tradueix amb vora 30.000 contenidors més al 2012 respecte a l'any anterior. El tràfic de mercaderies a les dàrsenes del port (Zona 1) s'incrementa un 7,85 per cent, sumant més de 6 milions de tones. No obstant això, el tràfic total de 2012 ha ascendit a 12.949.821 tones respecte als 13.117.726 de l'exercici anterior, el que ha suposat una caiguda d'un 1,2 per cent, influenciada, en part, per la parada tècnica de BP Oil. De fet, el trànsit derivat de la refineria (Zona 2) s'ha reduït un 8,4 per cent, el que ha significat 616.113 tones menys respecte a 2011.
El comportament de la mercaderia general ha sigut molt positiu, ja que aquest tipus de trànsit ha crescut un un 16 per cent mentre que els granels líquids de les dàrsenes del port han augmentat un 64,8 per cent. La mercaderia general també ha pujat un 22,8 per cent. L'últim trimestre ha sigut molt positiu per al recinte portuari castellonenc, amb augments mensuals respecte a l'any anterior d'un 48,3 per cent a l'octubre, un 10,3 per cent al novembre i un 25,4 al desembre.
D'altra banda, el Port de Castelló acapara ja el 40 per cent de tota l'exportació ceràmicaque es realitza via marítima després de créixer en volum un 30 per cent l'any passat. L'exportació de taulells i rajoles, que es manté com el tercer trànsit més important, ha augmentat un 30 per cent en les dàrsenes del port el 2012 respecte a l'any anterior, passant de 1.000.000-1.360.000 tones.
La millora de les infraestructures i els nous plantejaments estratègics i comercials han sigut decisius perquè el Port de Castelló haja anat guanyant quota de mercat en el sector del taulell pel que fa a exportació ceràmica a través de les seues dàrsenes. L'entrada en servei del Moll del Centenari, la incorporació de grues portainer i moderna maquinària, la construcció de la Dàrsena Sud i la recuperació del ferrocarril constitueixen una suma d'actius que afavoreixen la competitivitat i garanteixen un major servei al client. D´aquesta manera, el trànsit citrícolaha experimentat un creixement del 5% en l'última campanya, superant les 70.000 tones de fruits manipulats a la terminal citrícola del Moll Transversal Interior del Port de Castelló, destacant les exportacions a països com els EUA i Rússia.
El petroli cru és el primer trànsit del Port de Castelló pel que fa a volum es refereix, seguit del gasoil i de les taulells i rajoles. Les argiles i el feldspat figuren com a quart i cinquè trànsit per importància respectivament.
* Notícia publicada al web del Port de Castelló. Celebrem les bones dades d'aquest port, en un moment tant dur pel País Valencià.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada