divendres, 2 de març de 2012

El Port de Barcelona posa en servei un nou atracament per a petroliers de fins a 250 metres d’eslora*



La infraestructura, amb 14,5 metres de calat, ha suposat una inversió de 8 milions d’euros

El Port de Barcelona va posar ahir en funcionament un nou atracament per a la descàrrega de productes petrolífers al moll Àlvarez de la Campa que donarà servei a la Compañía Logística de Hidrocarburos (CLH). El Port ha invertit 8 milions d’euros en l’execució d’aquesta infraestructura, que completa l’altre punt d’atracada que CLH ja fa servir al recinte portuari.

La instal·lació permet l’accés de vaixells de fins a 250 metres d’eslora i 14 metres de calat, amb un pes mort màxim de 125.000 tones, característiques que fan l’atracament apte per a totes les naus que transporten aquest tipus de producte.

El vaixell Sichem Dubai, amb bandera de Malta, va ser ahir la primera nau a operar al nou punt d’atracada. Es tracta d’un vaixell de 127 metres d’eslora i 20,5 metres de mànega. Durant la seva escala al Port de Barcelona, la nau ha descarregat un total de 7.000 tones de fuel oil destinades a la terminal de CLH.

La companyia CLH ha instal·lat al nou atracament un total de 6 braços de càrrega per a la manipulació de tots els productes petrolífers habituals. Així, cadascun dels braços disposa d’una línia de càrrega diferent per cadascuna de les tipologies de producte: Jet A-1 (benzina d’aviació), benzina, gasoli, fuel oil i biodièsel. Les línies de Jet A-1 i de gasoli estan duplicades, permetent uns fluxos de càrrega o descàrrega de fins a 3.500 metres cúbics per hora.

Hub per productes petrolífers

Amb aquesta ampliació de les instal·lacions i de la capacitat operativa, l’objectiu de CLH és fer servir la terminal del Port de Barcelona com a hub de recepció i de distribució de productes petrolífers. Un cop efectuada la descàrrega, la distribució del producte es fa per camió o bé mitjançant canonada fins a l’aeroport del Prat o a diversos punts de l’interior de la Península Ibèrica.

Amb el nou punt d’atracada, el Port de Barcelona reforça la seva posició per esdevenir un dels principals hubs de distribució logística de productes petrolífers de la Mediterrània i del nord d’Àfrica. Aquesta infraestructura se suma a l’atracament del moll de l’Energia inaugurat el passat mes de juliol, el de més calat de tota la Mediterrània Occidental (més de 15 metres), dissenyat per atendre vaixells de granels líquids de fins a 275 metres d’eslora i 175.000 tones de pes.

En total, el Port de Barcelona ja disposa de 10 punts d’atracada per a granels líquids, que el permeten consolidar-se com un dels principals nodes de recepció i redistribució de productes petrolífers de la Mediterrània i del nord d’Àfrica.

Aposta de CLH per Barcelona

CLH ha invertit en els darrers anys més de 35 milions d’euros en l’ampliació i millora de la instal·lació que gestiona al Port de Barcelona, amb la finalitat d’augmentar la seva capacitat d’emmagatzematge, adaptar-la a les noves necessitats dels clients i fer més àgil la descàrrega de vaixells i gavarres.

Les obres, incloses dins del Pla Estratègic 2007-2011, han permès posar en servei 6 nous tancs d’emmagatzematge, construir un nou moll de descàrregues per reforçar els serveis que presten els diferents operadors i realitzar diverses millores operatives. Després de l’ampliació realitzada, la planta disposa de 42 tancs d’emmagatzematge amb una capacitat de 470.000 metres cúbics i un nou moll
de descàrrega al Port.

Nota de premsa publicada al web oficial del Port de Barcelona

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada