dissabte, 21 de gener del 2012

El tràfic ferroviari de contenidors del Port creix un 46% fins el mes de novembre



Entre els mesos de gener i novembre de 2011 el Port de Barcelona ha registrat un tràfic ferroviari de contenidors de 139.171 TEU (un TEU equival a un contenidor de 20 peus). Aquesta xifra suposa un increment del 46% respecte al mateix període de 2010, quan es van transportar 95.128 TEU per tren.
L’impuls experimentat pel tren al Port de Barcelona ha fet augmentar de manera molt significativa la quota ferroviària, que ara es situa en l’11% del comerç exterior contenitzat que es canalitza pel recinte portuari. Aquest índex equival a dir que l’11% dels contenidors d’importació i exportació que passen pel Port, arriben o surten del recinte portuari en tren. Al 2006 la quota ferroviària era només del 2,5%.
Del total de contenidors transportats per ferrocarril entre els passats mesos de gener i novembre, 71.308 TEU van arribar per via marítima i van ser carregats al Port per sortir en tren cap a diverses destinacions del mercat interior (principalment, la Península Ibèrica i França). En canvi, un total de 67.234 TEU van arribar al recinte portuari en tren per ser embarcats en direcció al mercat exterior.
El transport ferroviari de vehicles nous també ha experimentat uns resultats notables durant els 11 primers mesos de l’any. Fins al mes de novembre el Port ha transportat 153.002 automòbils en tren, marca que es tradueix en un increment del 28%. En el cas dels vehicles nous, la quota ferroviària respecte al tràfic de comerç exterior (unitats d’importació i exportació) equival al 34%.

Més infraestructures i més serveis

El bon comportament d’aquest tipus de tràfic respon a l’esforç inversor realitzat pel Port de Barcelona en matèria d’infraestructures ferroviàries i també a la creixent oferta de serveis per part dels operadors.
Així, des de 2010 el Port de Barcelona ha invertit 15,5 milions d’euros en l’ampliació i millora de la xarxa ferroviària interna del recinte portuari. En concret, ha destinat 8 milions d’euros a l’adaptació a l’ample de via internacional de les terminals ferroviàries del moll Príncep d’Espanya (on opera la terminal Tercat) i del moll Sud (on s’ubica Terminal de Contenidors de Barcelona, TCB). El moll Costa ha rebut una inversió de 2,5 milions d’euros i ja disposa, des del passat mes de novembre, d’una terminal ferroviària d’ample ibèric i mètric per a la descàrrega de vehicles nous. A més, el Port està invertint 5 milions d’euros en la construcció dels accessos ferroviaris provisionals a la terminal de contenidors del moll Prat, que entrarà en funcionament el proper mes de juliol.
Són 4 els corredors ferroviaris que connecten el Port de Barcelona amb els principals nodes del mercat interior: el central, el corredor de l’Ebre, el del sud de França i l’europeu. Els serveis ferroviaris del Port enllacen Barcelona amb Saragossa, Madrid, Lió, Vitòria, Burgos, Lleida i Tarragona, entre d’altres destinacions.

* Notícia publicada al web del Port de Barcelona. Felicitem aquesta institució per la seva aposta pel ferrocarril, així com pel seu paper exitós en l'economia catalana.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada