El Port de Barcelona ha invertit 2,5 milions d’euros en la infraestructura, que dóna servei a les terminals de short sea shipping.
La terminal ferroviària del moll Costa construïda pel Port de Barcelona va rebre ahir el seu primer tren, un ferrocarril carregat amb un total de 174 vehicles nous procedent de Saragossa. Amb una longitud de 398 metres i 15 vagons, el ferrocarril va arribar a la terminal ferroviària del moll Costa a les 8.55 hores. Un cop descarregats a la Terminal Ferry de Barcelona, els automòbils seran embarcats amb destinació a Itàlia.
La terminal ferroviària del moll Costa, dotada d’ample ibèric i mètric, ha suposat per a l’Autoritat Portuària una inversió de 2,5 milions d’euros. L’actuació ha comportat l’execució d’una línia ferroviària de 530 metres de longitud i d’un pas elevat per a vehicles que connecta aquesta infraestructura amb l’esplanada del moll Costa. Des d’aquest punt es donarà servei a la Terminal Ferry de Barcelona, situada al moll de Sant Bertran i gestionada per Acciona, i a la futura terminal de short sea shipping (SSS) del moll Costa.
A partir d’ara, aquesta infraestructura està a disposició dels tràfics de vehicles nous que utilitzin els serveis marítims concentrats en aquests molls: ferris amb les Illes Balears, línies de SSS amb Itàlia (Gènova, Civitavecchia, Livorno i Porto Torres) i amb el nord d’Àfrica. La nova terminal permetrà als fabricants de vehicles el trasllat massiu per tren d’automòbils que fins ara arriben al Port de Barcelona per carretera. Així, aquesta instal·lació ferroviària contribuirà a una impulsar la competitivitat de la indústria automobilística del hinterland del Port, ja que facilita una logística més sostenible i menys depenent dels combustibles fòssils.
El tràfic ferroviari de vehicles ha experimentat un important increment al Port de Barcelona durant els darrers anys. Fins al mes de setembre, el Port de Barcelona ha registrat un tràfic ferroviari d’automòbils de 122.500 unitats, un 22% més que al mateix període de l’any anterior. Aquest resultat suposa que el 26% del tràfic total de vehicles del Port arriba o surt del recinte portuari per mode ferroviari.
*Nota de premsa publicada al web del Port de Barcelona el dia 10 de novembre de 2011.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada