El Consell d’Administració del Port de Barcelona ha aprovat avui l’adjudicació de la primera fase dels nous accessos viaris a l’ampliació sud del recinte portuari (moll Prat) a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) Copcisa, SA / Obrascón Huarte Laín, SA per un pressupost de 24,9 milions d’euros. L’objecte d’aquesta obra consisteix en l’execució de la primera fase de la nova vialitat interior al Port de Barcelona que s’ha d’executar com a conseqüència de l’ampliació cap al sud.
La nova vialitat s’iniciarà des del sud al punt de trobada amb l’Avinguda Estany del Port (antic carrer 100) i discorrerà paral·lela al límit est de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) fins al carrer 4. La primera fase dels accessos inclou tots els elements necessaris per permetre l’òptim funcionament de la nova terminal de contenidors de Tercat (moll Prat) al 2012, quan entrarà en servei.
El projecte també inclou el perllongament fins a la nova línia de moll dels col·lectors de drenatge del Polígon Pratenc i de la ZAL II. Així mateix, es realitzarà tot el moviment de terres i la precàrrega que permet fer el procés de consolidació de la zona on s’ubicarà el futur nus Sud, que enllaçarà l’avinguda de l’Estany del Port, el vial Prat, la nova terminal de contenidors i la resta de l’ampliació sud.
Les obres, amb un termini d’execució de 9 mesos, s’iniciaran el proper mes de desembre. Tanmateix, l’adjudicació inclou el requisit de que tota la vialitat estigui completada en 7 mesos, coincidint amb la posada en servei de la terminal de contenidors de Tercat al moll Prat. Aquesta instal·lació serà la terminal semiautomatitzada més avançada de la Mediterrània. Disposarà d’una superfície total de 100 hectàrees i una capacitat per manipular 2,65 milions de TEU (contenidor de 20 peus) a l’any.
Un total de 23 ofertes van ser presentades al concurs públic per adjudicar el projecte d’accessos viaris al moll Prat, convocat el passat 30 de juliol per un pressupost de licitació de 27,9 milions d’euros.
La sessió d’avui del Consell d’Administració també ha pres els següents acords:
- Aprovació del plec de prescripcions particulars del servei portuari tècnic d’amarratge i desamarratge de vaixells del Port de Barcelona. L’empresa que actualment presta el servei disposarà d’un termini de tres mesos per adaptar el seu títol al nou plec de prescripcions. La companyia també haurà d’adequar el seu règim tarifari en un termini d’un mes a partir de la publicació del nou plec al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).
D’altra banda, durant la celebració del Consell d’Administració el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha destacat la importància de la decisió de la Comissió Europea de designar el corredor mediterrani com un dels projectes prioritaris de la Xarxa Transeuropea de Transports, anunciada el passat dia 19 d’octubre. Cambra s’ha referit a la importància de que aquest projecte integri dos punts concrets: els accessos del Port de Barcelona i el tram Barcelona-Perpignan, que pot rebre fins a un 30% de finançament per part de la Comissió Europea. El president del Port també ha destacat la millora de la connexió Figueres-Port Bou que aquest projecte implicarà, amb el desdoblament de l’ample UIC i l’adaptació a l’ample de via internacional.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada